Calendar


SEMOGA HARI - HARI MENDATANG LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP KITA

Sunday, January 16, 2011

Santai

Lega! Fikiranku kembali tenang selepas berakhirnya sesi temudugaku kelmarin. Selepas temuduga sedihnya ku tidak dapat berbicara dengan suamiku kerana kebetulan pada tarikh yang sama suamiku terpaksa menghadiri kem bina semangat di Kuala Rompin.

Berikutan ketiadaan suamiku selama dua hari di sisi, aku menghabiskan masa bersantai di rumah dengan ditemani anak bongsuku yang semata-mata balik dari Melaka untuk menemaniku. Terima kasih anak mama.

Biasanya pada cuti hujung minggu, memang aku sering keluar dari bandar Kuantan. Namun pada minggu ini aku hanya duduk di rumah. Seawal pagi kubangun seperti hari-hari biasanya dan selepas menunaikan kewajipan kuterus mengemas rumah di bahagian atas, ruang lepakku untuk mentelaah, mengadap laptop dan menyemak buku latihan murid. Kemudian ku terus mengemas dan mengalih serba sedikit perabut dibilikku dan juga bilik anak2 bujangku. Fuhh, penatnya tapi hatiku puas!

Rupanya banyak kerja yang boleh kulakukan dalam tempoh dua hari duduk di rumah. Betapa banyaknya habuk-habuk yang dapat kukumpul dan kubuang. Dahsyatnya, sekali fikir daripada mana datangnya habuk-habuk ini sedangkan rumahku jauh daripada kereta yang lalu-lalang dan pintu dan tingkap sering tertutup rapi. Pelik! Namun dalam hati terdetik juga, andainya habuk-habuk ini boleh di'recycle', pasti dapat juga aku hasil yang lumayan. Eh, para saintis di luar sana, kenapalah tidak buat kajian tentang habuk ni ye? Agaknya kalau habuk-habuk ini boleh di'recycle' pastinya rumak kita, bilik-bilik darjah, pejabat dan di mana-mana saja bebas daripada habuk-habuk ini. Betul bukan?

Ermm~ting tong! Suamiku dah pulang. Yeay..memang saat dinantikan. Santai hujung mingguku lebih bermakna apabila semua keluarga berkumpul di sisi.

No comments:

Post a Comment