Calendar


SEMOGA HARI - HARI MENDATANG LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP KITA

Tuesday, January 18, 2011

Sakit

Sakit? Yup! sana sini kedengaran ramai yang sakit tidak terkecuali dengan diriku. Pagi tadi aku mengalami pening kepala secara tiba-tiba lantas suamikulah yang menghantar ku kesekolah. Sememangnya apabila sakit kepala menyerang aku tidak akan berani membawa kereta. Namun mujur sakitku tidak berlarutan. Biasalah apabila berjumpa rakan-rakan & anak didik, aku akan lupa terus akan kesakitan. Lagipun mungkin aku telah terbiasa dengan didikan emak agar jangan terlalu ikutkan akan kesakitan yang melanda. Stay cool!Yes!! stay cool & relax.

Apapun sebelah petang aku mendapat msg dari sahabatku memberitahu bahawa dirinya berada di wad KMC setelah hampir seminggu menanggung kesakitan seolah-olah dirinya akan pergi buat selama-lamanya. Apabila mendengar kata-kata ini, airmataku spontan mengalir dan memang jelas dan nyata aku lemah bila diutarakan bab-bab begini. Aku memang takut akan kehilangan insan-insan yang disayangi.

Hospital? klinik? Aduh, inilah tempat yang paling takut untukku pergi. Kalau tidak, masakan anak-anakku kulahirkan di rumah. Cukuplah ketika pembedahan ayah dua tahun yang lepas menjadi mimpi ngeri buatku. Maaf kawan, aku hanya mampu berdoa dari jauh agar cepat sembuh.

Ya Allah,biarpun sakit itu merupakan ujianMu buat hambaMu namun ku bermohon agar janganlah diriku diberi ujian yang dahsyat yang tidak mampu kutanggung. Berilah aku kekuatan dan ketabahan untuk melalui liku-liku kehidupan ini.

No comments:

Post a Comment