Calendar


SEMOGA HARI - HARI MENDATANG LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP KITA

Thursday, January 6, 2011

Ex-studentku

Hari ini pagi-pagi lagi aku telah dikejutkan dengan kehadiran Iqah, bekas anak muridku tahun lepas. Bayangkan sesampainya aku di sekolah jam 6.55 pagi, Iqah telah terpacul di hadapanku dengan memberi salam. Uishh biar betul Si Iqah ni. Aku benar-benar terperanjat. Rupa-rupanya Iqah sememangnya telah berjanji dengan rakan-rakannya untuk bertemu di sekolah ini dengan alasan terlalu rindu akan guru-guru dan suasana persekolahan di sekolah rendah. Iqah~iqah! Memang bertuah sungguh budak yang seorang ini. Rakan-rakannya yang lain muncul pada jam 9.00 pagi.

Kebetulan pada hari ini, aku punyai banyak masa yang terluang. Aku cuma ada empat waktu mengajar pada hari ini. Ermm apa lagi dengan kehadiran budak-budak bertuah ini, masa freeku dihabiskan dengan luahan perasaan mereka. Oiit anak-anakku, terimalah kenyataan, kamu semua tidak layak lagi untuk menduduki tahun 6.

Tahun 2010 telah beralih ke tahun 2011 tetapi sikap dan gelagat bekas anak-anak didikku ini, masih macam dulu-dulu juga. Apabila kemeraku telah berada ditangan mereka, iawabnya habislah semua guru jadi mangsa mereka. Snap sana dan snap sini.
Posing sana & posing sini.

Iqah, Mardha, Qasrina & Ika ~ Terima kasih kerana masih menghargai cikgu dan juga guru lainnya yang telah mendidik kamu.

Kenangan kehadiran kalian di sekolah tadi akan cikgu abadikan di blog ini.

No comments:

Post a Comment