Calendar


SEMOGA HARI - HARI MENDATANG LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP KITA

Sunday, January 9, 2011

Penuh! Penuh! Penuh!!!

Grrrrrr....geramnya weiiii!!! Semalam ke Cherating, Balok, Black Stone kuterjah untuk mendapatkan tempat penginapan untuk 'family gathering' pada awal bulan Feb nanti tapi hampa. Semua penuh di'booking' dah. Fullamak 'advance'nya orang lain daripada diriku. Frustnya! Lalu kuhala pula ke Tanjung Lumpur dan Pantai Sepat. Jawapannya tetap sama~penuh!!

Pagi ini seawal pagi kubangun, kulayari internet mencari pula homestay yang terdapat di area Balok, Sg Karang & Batu Hitam. Semua website yang berkaitan kujelajahi dan pantang ada no telefon, kuhubungi tuan empunya homestay, jawapannya semua menghampakan, "Dah penuhlah Puan. Maaf! Ada yang dah booking sejak dari bulan September tahun lepas lagi" Wow, dahsyatnya! Booking dari tahun lepas lagi tuu..patutpun, bisik hatiku.

Sungguh ku tak menduga begitu susahnya untuk mendapatkan tempat penginapan. Pertama kali ku lalui situasi begini dan tak kusangka hebat sungguh penangan daerah kuantan rupanya hingga menjadi tumpuan ramai pada kala cuti. Perghhhh!! Ingatkan pada cuti perayaan Tahun Baru Cina nanti bolehlah kami bersantai dilokasi tepi pantai tapi hancusss..lalu kutukar lokasi mencari penginapan di bandar Kuantan. Kucari pula homestay di bandar Kuantan namun kesmuanya tetap penuh. At last kuambil keputusan, tidur sahaja dirumahku. Di rumahku yang menjadi masalahnya cuma tempat untuk parking kereta sahaja yang bermasalah sebab rata-rata jiran di sekelilingku memiliki lebih daripada dua buah kereta. Di manakah untuk ahli keluargaku meletakkan kereta mereka nanti? Inilah persoalannya.

Penuh! Penuh! Penuh! Fuyooo berduit sungguhlah pemilik homestay dan hotel-hotel pada musim perayaan Tahun Baru Cina ini. Nampaknya bila rumah baru kusiap nanti, bolehlah rumah ku ini kubuat homestay pula..tetiba otak bisness muncul dalam fikiranku. Bisness 2012~boleh ke?

No comments:

Post a Comment