Calendar


SEMOGA HARI - HARI MENDATANG LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP KITA

Friday, April 8, 2011

X-Ray

X-ray? Ramai yang tertanya-tanya, kenapa diriku perlu di x-ray. Uishh takkan terguris luka sampai perlu di x-ray pula kan. Haha...tak masuk akal langsung!!

Semalam aku pergi ke klinik untuk membuat medical checkup dan seterusnya perlu menjalani x-ray gara-gara untuk memastikan diriku sihat untuk menerima surat perlantikan sebagai guru siswazah. Itu sahaja sebabnya dan takde sebab yang lain. Kalau bukan kerana ini takkan ku saja-saja menyerahkan diri untuk menjalani pemeriksaan di klinik.

Pemeriksaan semalam, membuatkan aku semakin tak suka untuk ke klinik. Ingatkan di klinik swasta segala-galanya berjalan lancar tapi anggapan ku meleset. Bermula dari jam 2.00 aku di klinik yang lengang tanpa pesakit, jam 4.45 baru urusan ku selesai. Serik rasanya aku hendak ke klinik ini lagi. Charge yang dikenakan adalah tidak setimpal dengan layanan yang diberikan.' Lambat macam kura-kura'

Kemudian aku bergegas ke tempat pesuruhjaya sumpah yang akan tutup pada pukul 5.00 pm. Mujurlah suamiku ada di sisi menjadi penguat semangatku. Tepat jam 5.00 aku sampai di sana dan fuhh...lega... pejabatnya belum tutup dan akhirnya selesailah tandatangan akuan bersumpahku di hadapan pesuruhjaya sumpah.

Dulunya semasa mula-mula untuk menerima tawaran menjadi guru, urusan medical checkup seumpama ini telahpun kulalui dan ku sangkakan itulah kali pertama dan terakhir ku tempohi situasi begini tapi rupa-rupanya tidak. Pada usia hampir mencecah setengah abad inipun, aku terpaksa ulangi perkara yang sama. Terasa macam diriku ini baru mula-mula nak posting pula. Patutkah?


No comments:

Post a Comment